معرفی نقد و بررسی بازی پوکمون گو + فیلم
نوشته شده توسط : سعید بستانی

انتشار
این بازی در استرالیا، نیوزیلند، و ایالات متحده در ۶ ژوئیه ۲۰۱۶ منتشر شد. با توجه به تقاضای بالا و فشار وارده به سرورها، جان هانکه مدیر عامل شرکت نیانتیک اعلام کرد که تا تثبیت مشکلات پدید آمده انتشار بازی در مناطق دیگر متوقف می‌شود.در ۱۳ ژوئیه توسعه تجاری بازی، با انتشار در آلمان از سر گرفته شد.در چین، خدمات گوگل توسط یک فایروال بزرگ فیلتر شده و ممنوع است اما بازیکنان چینی شناسه برنامه استرالیا را خریداری و استفاده می‌کنند.

بازخورد در ایران
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفتگو با خبرگزاری مهر از نامه‌نگاری رسمی با شرکت سازنده بازی پوکمون گو خبر داده و گفت: «دربارهٔ بازی پوکمون گو، ما یک مکاتبه ایمیلی با سازندگان این بازی داشته‌ایم با این مضمون که اگر قرار است این بازی در ایران توزیع و عرضه شود، حتماً باید از فیلتر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بگذرد و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته باشد و در غیر این صورت ناگزیر از فیلتر و جلوگیری از عرضه بازی هستیم.» به گفته کریمی قدوسی برای عرضه این بازی در ایران دو شرط وجود دارد: «قرار گرفتن سرور اصلی بازی در ایران و مشخص شدن نقاط تفریحی و مقاصد هدف‌گذاری شده در سراسر کشور برای تگ شدن در این بازی با هماهنگی و همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» او همچنین افزود نقاطی مانند مراکز نظامی و امنیتی نباید برای بازی معین شوند چون از لحاظ موازین و قوانین کشور حضور کاربر در این مکان‌ها ممنوع است.

نحوه بازی
این بازی، از اطلاعات منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارید و قابلیتهای دوربین تلفن همراهتان استفاده می‌کند تا موجوداتی را که «پوکمون» نامیده می‌شوند، روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراهتان خلق کند. به این ترتیب مکان جغرافیایی که در آن هستید، تبدیل به مکان بازی و رقابت پوکمون‌ها می‌شود.
هدف در این بازی این است که تا جای امکان پوکمون‌های بیشتری را جمع کرد و سپس قدرتشان را افزایش داد. برای پیدا کردن و شکار پوکمون‌های پنهان شده، باید دوربین گوشی تلفن را فعال کنید، در دنیای واقعی بگردید و همان‌طور که راه می‌روید، برای پوکمون‌ها گوی یا پوکبال (poke ball) بفرستید.
برای «شکار» پوکمون‌ها که در محیط اطراف کاربر پنهان شده‌اند، کاربر مجبور است که دوربین گوشی موبایل خود را فعال کند و در محیط اطراف خود راه برود و پس از پیدا کردن یک پوکمون، گوی مخصوص بازی را به سمت آن پرتاب کند.

نوع دیگر اماکن ثابت در این بازی جیم (Gym)ها هستند. درواقع جیم یک مکان حقیقی است که افراد در آنجا جمع شده و مبارزه می‌کنند تا منطقه را تحت کنترل خود بگیرند.

بازی پوکمون

از آنجا که ممکن است که در منطقه جغرافیایی شما، کاربران دیگری نیز حضور داشته باشند، ممکن است علاوه بر شما افراد دیگری نیز به دنبال شکار پوکمون باشند. به همین دلیل سرعت عمل در این بازی مهم است.

آیتم‌های بازی
پوک بال‌ها
پوک بال‌ها یکی از کاربردی‌ترین آیتم‌ها در سراسر بازی پوکمون گو (Pokemon Go) هستند و شما در ابتدای شروع این بازی ۵۰ تا از این گوی‌ها را بر عهده خواهید داشت. برای به دست آوردن هرچه بیشتر این گوی‌ها شما می‌بایست پوک استوپ‌ها را پیدا کنید و یا به‌صورت جداگانه از فروشگاه درون بازی خریداری کنید. برای خرید ۲۰ پوک بال شما باید ۱۰۰ پوک کویین بپردازید. علاوه بر آن برای ۱۰۰ پوک بال ۴۶۰ پوک کویین و برای ۲۰۰ پوک بال نیز ۸۰۰ پوک کویین پرداخت کنید.

تخم مرغ‌ها
تخم مرغ‌های بازی پوکمون گو را می‌توانید در طبیعت و به‌وسیله یک دستگاه پرورش تخم مرغ پیدا کنید. معمولاً پس از آنکه مسافت خاصی را پیاده طی می‌کنید و یا آنکه پوکمون جدیدی را شکار می‌کنید این تخم مرغ‌ها به دست می‌آیند.

تخم مرغ شانسی
برخلاف تخم مرغ‌های معمولی، تخم مرغ شانسی می‌تواند امتیازات دو برابری را برای شما به ارمغان آورد و شما ۳۰ دقیقه برای استفاده از آن‌ها زمان خواهید داشت. برای خرید هر یک از آن‌ها باید ۸۰ پوک کویین داشته باشید. یا آنکه پک ۸ عددی آن را با ۵۰۰ پوک کویین و یا ۲۵ عددی آن را با ۱۲۵۰ پوک کویین خریداری کنید.

بازی پوکمون

دستگاه پرورش تخم مرغ
برای شروع شما تنها می‌توانید یک تخم مرغ را توسط این دستگاه پرورش دهید اما در واقع کاربرد این محصول مدت زمان نامحدودی خواهد داشت. شما می‌توانید از فروشگاه دستگاه‌های پرورش تخم مرغ بیشتری را نیز خریداری کنید که هرکدام از آن‌ها نیز یک تخم مرغ به شما تحویل دهند. برای خرید این دستگاه باید ۱۵۰ پوک کویین بپردازید که البته تنها از سه آن‌ها به‌صورت هم‌زمان می‌توانید استفاده کنید.

دستگاه بخور
این آیتم موجب می‌شود تا شما راحت‌تر از گذشته قادر به پیدا کردن پوکمون‌ها باشید. در استفاده از این آیتم شما ۳۰ دقیقه فرصت خواهید داشت. برای خرید یکی از این آیتم می‌توانید ۸۰ پوک کویین خریداری کنید. علاوه بر آن برای خرید بسته ۸ عددی ۵۰۰ پوک کویین و ۲۵ عددی ۱۲۵۰ پوک کویین پرداخت کنید.

ماژول اغوا کننده
آیتم ماژول اغوا کننده دارای کاربردی نظیر آیتم دستگاه بخور است. با این تفاوت که شما قدرت بیشتری را جهت پیدا کردن پوکمون به دست خواهید آورد. این آیتم نیز درست مانند آیتم فوق ۳۰ دقیقه تأثیرگذار خواهد بود.

حافظه پوکمون
این آیتم برای ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به لطف این آیتم شما می‌توانید تا سقف ۲۵۰ پوکمون و ۹ تخم مرغ را ذخیره کنید. اگر نیازمند فضای بیشتری هستید باید Pokemon Storage خود را با پرداخت ۵۰ پوک کویین تا سقف ۵۰ فضای ذخیره بیشتر ارتقاء دهید.

کیف ارتقا
این کیف همواره در کنار شما است تا در طول مسیری که طی می‌کنید بتوانید آیتم‌های مختلف را در آن ذخیره کنید. به‌صورت پیش‌فرض این کیف دارای ظرفیت ۳۵۰ آیتمی است که با پرداخت ۵۰ پوک کویین می‌توانید به ظرفیت این کیف ۵۰ آیتم دیگر را نیز اضافه کند.

بازی پوکمون

تاثیر اقتصادی
از آنجایی که این بازی بر اساس موقعیت‌های جغرافیای حقیقی طراحی شده، روش‌های متعددی وجود دارد که علاقمندان پوکمون به مشتری بالقوه مراکز کسب و کار تبدیل شوند.
کارشناسان برآورد کرده‌اند که این بازی ظرف یک یا دو سال آینده نزدیک به ۳ میلیارد دلار سودآوری خواهد داشت. همچنین زمان زیادی از آنچه که کاربران صرف یکی از اپلیکیشن‌هایی مانند توئیتر و فیسبوک و اسنپ چت و … می‌کردند اکنون رکوردش در دست این بازی است و طی چند هفته اول سود ۳۵ میلیون دلاری برای شرکت سازنده به همراه داشته است.

بازی پوکمون

تبلیغ محلی در پورتسموث انگلستان که نوشته: ایستگاه پوکمون‌ها اینجاست! پس بیایید داخل و یک آبجو بنوشید!

تأثیر بر سلامت
پوکمون گو به طور بالقوه می‌تواند در بهبود سلامت جسمی و روانی بازیکنان مبتلا به افسردگی و اضطراب اجتماعی مؤثر باشد.بازیکنان پوکمون گو به طور متوسط روزانه ۴۳ دقیقه صرف این بازی می‌کنند و در «دنیای واقعی» راه می‌روند که در یک هفته برابر است با ۱۵۰۰ کالری برای زنان و ۱۸۰۰ کالری برای مردان.
این بازی خطراتی نیز دارد. بر اساس گزارش پلیس میسوری، پوکمون‌بازها بدون توجه به امنیت خود، در ساعت‌های نامتعارف همچون سه نیمه شب به اماکن و کوچه‌های خلوت در مناطق ناامن شهر رفته‌اند.
از دیگر جنبه‌های منفی بازی، بی‌توجهی افراد به دنیا پیرامون است. افرادی که معمولاً سر در گوشی همراه خود دارند، در معرض خطراتی مثل سقوط یا تصادف هستند.

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش , مقاله , اندروید , ,
:: برچسب‌ها: اندروید , بازی اندروید , دانلود , مقاله , بازی جدید , بازی پوکمون , بازی pokemon , معرفی بازی pokemon go , بررسی بازی pokemon , همه چیز در مورد بازی پوکمون ,
:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: